Hadith of the day


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, May 4, 2014

Rutin Penghuni Syurga

"Sesungguhnya orang-orang yang  beriman dan bekerja kerja yang baik-baik adalah untuk mereka Syurga Firdhaus akan jadi tempat tinggalnya."

"Mereka kekal di syurga, dan tidak mereka ingin berpindah-pindah lagi dari situ."

Apakah pekerjaan dan rutin penduduk Syurga?

Mereka tiada lain pekerjaannya melainkan bercengkerama sepanjang masa.  Makan dan minum seperti yang kau lalui di pesta-pesta hari ini. 

Mereka bersiar-siar menikmati keindahan alam syurga dengan perasaan yang puas tidak terucap, amat bahagia.

Di mahligai-mahligai istimewa itu, yang sungguh indah dan luar biasa ciptaannya; ada bilik-bilik yang sungguh menyenangkan dengan perabot serba mewah.  Ada di situ para bidadari yang menunggu-nunggu dengan paras yang diselubungi cinta penuh hangat dan kerinduan paling dalam. 

Dan penghuninya duduk bersandar di sofa-sofa mewah, sambil dilayan oleh para bidadari dengan wajah yang indah berseri-seri dan senyuman bahagia yang sentiasa menguntum di bibir. 

Bidadari ini, harum sekali.  Bau dirinya, bau pakaiannya, bau mulutnya.  Suaranya lembut dan indah didengar membuai perasaan dan melarut di jiwa.  Andai hari ini bidadari berludah ke bumi nescaya tawarlah segala air lautan yang ada dan menjadi harum segala pelusuk dunia. 

Mereka bercengkerama dan bermesra bersama suami yang selalu dihendap ditinjau ketika alam fana dunia masih ada dulu.  Di dada masing-masing telah tertera nama-nama suami yang dirindui.


No comments: